Vores mest læste artikler i 2025: Del I
Det er ikke nogen hemmelighed, at dagligvarebranchens folk kan godt lide at se sig selv som en del af en dynamisk branche.
Og der er noget om det: En gennemgang af de mest læste artikler på Dagligvarehandlen og RetailNews i den første halvdel af 2025 viser med al tydelighed, at der sker temmelig meget. At branchens aktører har gang i så mange forskellige initiativer med det samme mål:
At sikre sig så store bidder af de seks millioner danskeres daglige indkøb som muligt.
Vi har samlet en top 10-liste over de artikler, der er blevet klikket mest på i årets første seks måneder, og vi begynder bagfra.
Coop fylder
Coop Danmarks overlevelseskamp og den tilhørende turnaround-proces er måske det enkelttema, der har samlet den allerstørste opmærksomhed. Derfor blev der klikket meget, da det første regnskab kom, efter at OK sidste år blev største ejer.
Det var et regnskab med en del pynt i form af tilbageførte nedskrivninger, ejendomssalg og meget andet godt. Men topchef Thor Skov Jørgensen var tilfreds med noget helt andet end en rekordbundlinje.
10 Nyt Coop-regnskab afslører bundlinje-rekord: Men topchefen har fokus et helt andet sted
Tilbage i 2013 åbnede en britisk kødspecialist en stor fabrik i et industriområde i udkanten af Aarhus. En helt særlig forretningsmodel gjorde, at den kun havde én kunde, markedslederen. Men undervejs skete der noget.
9 Coop havde eneret i 13 år: Nu leverer kødgigant til konkurrenten
Heldigvis er det langt fra alt, der handler om Coop. Men direktøren for denne kæde kom faktisk til sit nuværende job fra den utaknemmelige post som kædedirektør for Coops tabsplagede discountkæde 365.
8 Tilfreds kædedirektør efter salgsrekord: - Selvfølgelig ville vi gerne tjene flere penge
Den næste artikel favner aktører med omkring 90 procent af det danske dagligvaremarked - lønningerne for de fire største dagligvarekoncerners topchefer. Mange brugere af vores nyheder ville gerne blive klogere på markedet for topchefer i virksomheder af den størrelse.
7 Mændenes millionklub: Så meget tjener dagligvarehandlens topchefer
En meget mindre bid af markedet går til den nye pige i dagligvareklassen. Alfred Josefsens højt profilerede nye kæde, Alma Madmarked, åbnede i løbet af foråret sine to første butikker i Københavnsområdet. Allerede efter kort tid kunne Josefsen se, at den budgetterede omsætning måske ikke ramte helt.
6 50 millioner var for lavt sat: Ny madbutik sprænger alle rammer
Læs mere om de fem allermest læste artikler her
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.